Saturday, August 7, 2010

KEM BESTARI SOLAT TAHUN 4

Kem Bestari Solat Tahun 4 dilaksanakan pada hari Jumaat , 6 Ogos 2010 bermula jam pada 8.00 pagi. Kem di uruskan oleh guru j-QAF dengan kerjasama Guru Pendidikan Islam dan Guru KAFA






Kem Bestari Solat ini mensasarkan kepada semua murid tahun 4 seramai 240 orang murid. Kem ini bermula pada pukul 8.00 pagi sehingga 12.00 tengahari.
Peserta kem di bahagikan kepada 2 kumpulan besar. Iaitu kumpulan yang telah mengusai hampir semua rukun dan bacaan dan kumpulan yang belum mengusai ataupun menguasai sederhana. Kumpulan kedua ini dibahagikan kepada kumpulan-kumpulan kecil dan dipimpin oleh seorang fesilitator. Manakala kumpulan yang telah menguasai dikumpul disurau dan di latih dengan amali dan bacaan dalam solat yang panjang dengan dipimpin oleh beberapa orang fesilitator. Semua murid dibekalkan dengan sebuah modul Kem Bestari Solat yang disediakan oleh pihak sekolah.
Kem ini dapat memberikan manfaat kepada semua peserta dalam melakukan ibadat solat dengan lebih semporna.
Unit j-QAF SK Sri Suria 1 mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua guru yang terlibat dalam menjayakan Kem Bestari Solat ini khususnya kepada semua pentadbir.

0 comments:

Followers

WEBLOG SK SRI SURIA 1: UNIT j-QAF

Weblog ini memaparkan program, aktiviti dan informasi mengenai warga sekolah khasnya program-program j-QAF.

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP